0723923212

יצירת קשר
...טוען...

מימון עבור זכיינות

כבר נאמר רבות על נפלאות הזכיינות, ועל הרווח הגדול שהוא עתיד לייצר בטווח הזמן הקצר. עם זאת יש לדעת שלא כל אחד יכול לצאת לדרך, כיוון שבמקרה זה על מנת לעשות כסף צריך כסף, צריך סכום לא מבוטל שיעמוד לרשות הזכיין, וזאת על מנת שיוכל לקנות את רשות הזכיינות, ולא רק זאת, אלא גם שיאפשר לו לשכור את המקום, לשלם לעובדים, לעשות שיפוצים במקום המיועד, לשלם ליועצים המשפטיים שמלווים את ההסכם המשפטי וכדומה. לעיתים מדובר על סכומים שבקלות עוברים את ה20,000 דולר, ואף נוסקים עוד הרבה מעלה. עם זאת יש כמה דרכים על מנת להשיג את הסכום המיועד, ועל מנת להבין כיצד המשיכו לקרוא.

תפקידי הבנק

אחת השיטות היותר מוכרות וותיקות היא פנייה אל הבנק. עם זאת אין לצפות שכל אחד יקבל עזרה בפנייה, ועל כן על מנת להוכיח כדאיות, יש להכין תוכנית עסקית, להוכיח היתכנות עסקית, ואף להכין מגוון ביטחונות. לצד האופציה הזו, מוטב להכיר גם את האופציה של פנייה אל גופים חוץ בנקאים, ואצלם לרוב הדרך את השגת המימון יותר קלה, (אם כי הריבית לרוב יותר יקרה), כיוון שאצלם פחות יש צורך להגיש תוכנית עסקית לצד ביטחונות מוחשים.

אופציות נוספות

אשראי ספקים היא אופציה שמאפשרת לבעלי עסקים לשלם בהתאם לתזרים התשלומים שמכתיבים הספקים. כלומר מדובר על שוטף פלוס 30/60. לצד אופציה זו, (אשראי ספקים), ניתן גם לפנות אל חברות הביטוח, אך הם כבר כן מבקשות ביטחונות, אך פה הביטחונות יבואו מהתחום של פוליסת בריאות, חיים, פנסיות וכדומה. אופציה נוספת סבה סביב קרנות ממשלתיות ואף סביב מגוון עמותות חברתיות, אך פה צריך שתהיה אג'נדה מאחורי הפעילות, כך שפתרון זה לא ימצא מתאים עבור רוב היזמויות.
לדעת מתי לפרוש

לסיכום יש לדעת שיציאה לדרך של זכיינות מצריכה מזומנים, ואם לא מחזיקים בהם ניתן להשיג מימון. עם זאת אם אין מימון, אין ביטחונות ואך לא תוכנית עסקית שמצביעה על הכדאיות, מוטב לקחת צעד אחורה, וזאת על מנת להימנע מסיטואציה של חובות ומפלה כלכלית. במידה שיש - זכיינות זאת הדרך בשבילך.

כתבות

  • יש לא מעט מקרי הצלחה בארץ בתחום הזכיינות. אך יש לדעת שלא כל הנוצץ זהב, כך שגם אם שני אנשים הולכים על אותה זכיינות של אותו בית עסק, אחד עשוי לצאת מרוצה ומרווח, בעוד השני ייצוא מופסד. במה הבדלים אלו תלויים? ובכן לרוב בשיעורי הבית ואף באופי הבחירות השונות, (כגון מיקום ותזמון), ואף לכלל הסעיפים השונים שהוכנסו בחוזה. על כן לפני שעושים עוד צעד בתחום, מומלץ לדעת מה מומלץ וממה יש להיזהר, על מה להתעקש ומה ניתן להחליק.
  • כאשר מדובר על זכיינות, יש להיות מודעים לכך שיש שני צדדים למטבע. מצד אחד יש את המזכה, ואילו מהצד השני יש את הזכיין. שני הצדדים עוברים מערכת לבטים לפני שהם בוחרים לעבוד ביחד, ולשני הצדדים יש מגוון אופציות לפני שהם מאשרים את הצד השני. כך שהזכיין מתלבט רבות אל איזו חברה לפנות, ואילו מהצד השני המזכה מתלבט למי להעניק את הזכות, כיוון שבחירה שגויה עשויה לפגום בהכנסות שאמורות לזרום מהזכיין, ואף לפגום בשמו הטוב של בית העסק.
  • כאשר מותג בוחר להרחיב את הרשת, הוא צריך לפנות משאבים וסכומי כסף עבור פתיחת הסניפים הנוספים. עם זאת כאשר הוא בוחר להרחיב את העסק ע"י הענקת זכיינות, הוא זוכה גם להתפרס, גם לקבל תשלום מהאחוזים, (לפי מה שנחתם בחוזה), וגם להעצים את שמו ולמשוך יותר לקוחות- וזאת כיוון שאנשים אוהבים מותגים, ולקוחות נוטים לשייך את כמות הסניפים לטיב המוצר.
  • כבר נאמר רבות על נפלאות הזכיינות, ועל הרווח הגדול שהוא עתיד לייצר בטווח הזמן הקצר. עם זאת יש לדעת שלא כל אחד יכול לצאת לדרך, כיוון שבמקרה זה על מנת לעשות כסף צריך כסף, צריך סכום לא מבוטל שיעמוד לרשות הזכיין, וזאת על מנת שיוכל לקנות את רשות הזכיינות, ולא רק זאת, אלא גם שיאפשר לו לשכור את המקום, לשלם לעובדים, לעשות שיפוצים במקום המיועד, לשלם ליועצים המשפטיים שמלווים את ההסכם המשפטי וכדומה.
  • מעצבת עסקי המזון המובילה בישראל. דקלה היא מעצבת פנים איכותית וחדשנית.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014