0723923212

יצירת קשר
...טוען...

טיפים לזכיין

יש לא מעט מקרי הצלחה בארץ בתחום הזכיינות. אך יש לדעת שלא כל הנוצץ זהב, כך שגם אם שני אנשים הולכים על אותה זכיינות של אותו בית עסק, אחד עשוי לצאת מרוצה ומרווח, בעוד השני ייצוא מופסד. במה הבדלים אלו תלויים? ובכן לרוב בשיעורי הבית ואף באופי הבחירות השונות, (כגון מיקום ותזמון), ואף לכלל הסעיפים השונים שהוכנסו בחוזה. על כן לפני שעושים עוד צעד בתחום, מומלץ לדעת מה מומלץ וממה יש להיזהר, על מה להתעקש ומה ניתן להחליק.

נושא הבלעדיות

כאשר נעשה משא ומתן בתחום זכיינות, יש להעלות את סוגית הבלעדיות. כלומר על הזכיין להתעקש על כך שאם מבקשים לפתוח סניף נוסף באזור כלשהו, הרי שלא יינתן אישור לעוד זכיין לפתוח באותו אזור, כיוון שכך מראש מדובר על הפסד ברווחים - מראש מדובר על התחלקות ברווחים, וזאת להבדיל מהרבה מקרים של עסקים דומים שמפרים האחד את השני. 

תקופת הזכיינות

תקופת הזכיינות אינה פרמטר מובן ומאליו ועל כן גם עליו יש לתת את הדעת. על כן לפני שסוגרים חוזה, יש להבין שככול שתקופת הזכיינות יותר ארוכה, כך ניתן להרוויח יותר, כיוון שכך ניתן גם להחזיר את ההלוואה הראשונית וגם להתחיל להרוויח, וזו כאמור התקופה הקובעת, ועל כן ככול שתהיה יותר ארוכה, כך הצעד יתגלה כיותר משתלם.

הגדרה מדויקת

כמו בכול חתימה עסקית, גם במקרה זה ישנה חשיבות להקפיד על ניסוח ולמזער ככול הניתן מקומות לפרשנויות אישיות. על כן אין להתעצל ולהגדיל ראש, יש לחשוב מראש על מגוון תרחישים עתידים אפשריים, ואף לתת להם מענה. החדשות הטובות הן שאין צורך לעסוק בכך לבד, אלא ניתן להיעזר באיש מקצוע כגון יועץ משפטי, ויותר מכך לא רק שניתן, אלא מומלץ. אחרת מדובר על ביצוע עסקה שלכול הפחות אינה אחראית.

השורה התחתונה

לבסוף יש לדעת שאומנם יש להיזהר ולהצטייד עם שורת אנשי מקצוע, אך בשורה התחתונה מדובר הרבה פעמים על צעד חכם, כלכלי ויחסית קל, (להבדיל מההתנסות של עסקים חדשים). מדובר על קפיצה למים בטוחים, על חיסכון בזמן ועל מזעור סיכונים.

כתבות

  • יש לא מעט מקרי הצלחה בארץ בתחום הזכיינות. אך יש לדעת שלא כל הנוצץ זהב, כך שגם אם שני אנשים הולכים על אותה זכיינות של אותו בית עסק, אחד עשוי לצאת מרוצה ומרווח, בעוד השני ייצוא מופסד. במה הבדלים אלו תלויים? ובכן לרוב בשיעורי הבית ואף באופי הבחירות השונות, (כגון מיקום ותזמון), ואף לכלל הסעיפים השונים שהוכנסו בחוזה. על כן לפני שעושים עוד צעד בתחום, מומלץ לדעת מה מומלץ וממה יש להיזהר, על מה להתעקש ומה ניתן להחליק.
  • כאשר מדובר על זכיינות, יש להיות מודעים לכך שיש שני צדדים למטבע. מצד אחד יש את המזכה, ואילו מהצד השני יש את הזכיין. שני הצדדים עוברים מערכת לבטים לפני שהם בוחרים לעבוד ביחד, ולשני הצדדים יש מגוון אופציות לפני שהם מאשרים את הצד השני. כך שהזכיין מתלבט רבות אל איזו חברה לפנות, ואילו מהצד השני המזכה מתלבט למי להעניק את הזכות, כיוון שבחירה שגויה עשויה לפגום בהכנסות שאמורות לזרום מהזכיין, ואף לפגום בשמו הטוב של בית העסק.
  • כאשר מותג בוחר להרחיב את הרשת, הוא צריך לפנות משאבים וסכומי כסף עבור פתיחת הסניפים הנוספים. עם זאת כאשר הוא בוחר להרחיב את העסק ע"י הענקת זכיינות, הוא זוכה גם להתפרס, גם לקבל תשלום מהאחוזים, (לפי מה שנחתם בחוזה), וגם להעצים את שמו ולמשוך יותר לקוחות- וזאת כיוון שאנשים אוהבים מותגים, ולקוחות נוטים לשייך את כמות הסניפים לטיב המוצר.
  • כבר נאמר רבות על נפלאות הזכיינות, ועל הרווח הגדול שהוא עתיד לייצר בטווח הזמן הקצר. עם זאת יש לדעת שלא כל אחד יכול לצאת לדרך, כיוון שבמקרה זה על מנת לעשות כסף צריך כסף, צריך סכום לא מבוטל שיעמוד לרשות הזכיין, וזאת על מנת שיוכל לקנות את רשות הזכיינות, ולא רק זאת, אלא גם שיאפשר לו לשכור את המקום, לשלם לעובדים, לעשות שיפוצים במקום המיועד, לשלם ליועצים המשפטיים שמלווים את ההסכם המשפטי וכדומה.
  • מעצבת עסקי המזון המובילה בישראל. דקלה היא מעצבת פנים איכותית וחדשנית.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014