0723923212

יצירת קשר
...טוען...

זכיינות יתרונות וחסרונות

כמו לכל דבר בחיים, גם לתחום של זכיינות ישנם יתרונות וחסרונות. יחד עם זאת, כפי שתראו בהמשך המאמר, הערך של היתרונות גבוה מאוד, מה שהפך את תחום הזכיינות לבעל פופולאריות גבוהה מאוד ותחום אשר רבים בוחרים להיכנס אליו וכך לזכות ביתרונות רבים מאוד.

יתרונות של הזכיינות
זכיינות הינו תחום בעל יתרונות רבים מאוד. למעשה, ברגע שאדם רוכש זכיינות של רשת מסוימת הוא הופך להיות שותף בהצלחה של אותה רשת וכך הוא יכול להיכנס אל עולם העסקים בצורה הרבה יותר טובה והרבה יותר נכונה ולשפר את המצב הכלכלי שלו בצורה משמעותית מאוד.

חסרונות של הזכיינות
החיסרון העיקרי של הזכיינות הוא ההשקעה הראשונית. בניגוד להקמה של עסק פרטי לבד, בעת רכישת זכיינו יש לשל דמי זיכיון בנוסף לתשלומים על הקמת העסק ולכן רבים אשר אין בידיהם סכום גדול להשקעה ראשונית לא יכולים כלל לרכוש את הזכיינות או שעליהם לבחור ברשת קטנה יותר ואולי אפילו מוכרת פחות, רשת אשר דמי הזיכיון אותם היא דורשת נמוכים יחסית.

כתבות

  • יש לא מעט מקרי הצלחה בארץ בתחום הזכיינות. אך יש לדעת שלא כל הנוצץ זהב, כך שגם אם שני אנשים הולכים על אותה זכיינות של אותו בית עסק, אחד עשוי לצאת מרוצה ומרווח, בעוד השני ייצוא מופסד. במה הבדלים אלו תלויים? ובכן לרוב בשיעורי הבית ואף באופי הבחירות השונות, (כגון מיקום ותזמון), ואף לכלל הסעיפים השונים שהוכנסו בחוזה. על כן לפני שעושים עוד צעד בתחום, מומלץ לדעת מה מומלץ וממה יש להיזהר, על מה להתעקש ומה ניתן להחליק.
  • כאשר מדובר על זכיינות, יש להיות מודעים לכך שיש שני צדדים למטבע. מצד אחד יש את המזכה, ואילו מהצד השני יש את הזכיין. שני הצדדים עוברים מערכת לבטים לפני שהם בוחרים לעבוד ביחד, ולשני הצדדים יש מגוון אופציות לפני שהם מאשרים את הצד השני. כך שהזכיין מתלבט רבות אל איזו חברה לפנות, ואילו מהצד השני המזכה מתלבט למי להעניק את הזכות, כיוון שבחירה שגויה עשויה לפגום בהכנסות שאמורות לזרום מהזכיין, ואף לפגום בשמו הטוב של בית העסק.
  • כאשר מותג בוחר להרחיב את הרשת, הוא צריך לפנות משאבים וסכומי כסף עבור פתיחת הסניפים הנוספים. עם זאת כאשר הוא בוחר להרחיב את העסק ע"י הענקת זכיינות, הוא זוכה גם להתפרס, גם לקבל תשלום מהאחוזים, (לפי מה שנחתם בחוזה), וגם להעצים את שמו ולמשוך יותר לקוחות- וזאת כיוון שאנשים אוהבים מותגים, ולקוחות נוטים לשייך את כמות הסניפים לטיב המוצר.
  • כבר נאמר רבות על נפלאות הזכיינות, ועל הרווח הגדול שהוא עתיד לייצר בטווח הזמן הקצר. עם זאת יש לדעת שלא כל אחד יכול לצאת לדרך, כיוון שבמקרה זה על מנת לעשות כסף צריך כסף, צריך סכום לא מבוטל שיעמוד לרשות הזכיין, וזאת על מנת שיוכל לקנות את רשות הזכיינות, ולא רק זאת, אלא גם שיאפשר לו לשכור את המקום, לשלם לעובדים, לעשות שיפוצים במקום המיועד, לשלם ליועצים המשפטיים שמלווים את ההסכם המשפטי וכדומה.
  • מעצבת עסקי המזון המובילה בישראל. דקלה היא מעצבת פנים איכותית וחדשנית.
כל הזכויות שמורות לקבוצת זכיינות ישראל - 2014